sâmbătă, 19 decembrie 2009

Time management ori Soul management

Asa ca un mic paragraf inaintea articolului propriu-zis as vrea sa precizez ca e primul meu articol, nu am mai scris, nici nu am avut de gand pana acum sa imi astern gandurile, convingerile etc. Alta idee ar fi lipsa de experienta in domeniu fapt ce o sa conduca la simplitatea blog-ului. Si acum sa incepem cu ce mi-am propus....

"Nu lasa pe maine ce poti face azi"



In zilele noastre suntem absolut absorbiti de toate capriciile acestei ere fast-forward si uitam sa mai facem ori pur si simplu sa ne mai gandim la lucrurile pe care trebuie neaparat, din punctul meu de vedere, sa le realizam in fiecare zi.

Asadar ne trezim dimineata cu o sete de viata, in cazul in care nu ai prea multe necazuri, hotarati sa facem cat mai multe din cele pe care ni le-am propus cu o seara inainte.... si incepem FOARTE hotarati: lenevim la o cafea, ascultam niste muzica, ne mai gandim la persoana iubita ori unde iesim seara cu prietenii... in concluzie orice pentru a amana ce avem de facut.

O viata, o cariera de succes inseamna time management spun multi si tind sa cred ca e absolut corecta afirmatia de aceea am si postat citatul de la inceputul articolului. Pentru aceasta cariera de succes trebuie ambitie si cum am spus time management, care folosit cum trebuie o sa-ti satisfaca poate 80% din nevoi, adica pe plan profesional si ca timp liber in care sa te distrezi ori sa faci ceea ce iti place.

Trecand de partea cealalta, cugetand din afara acestui cerc vicios numit cariera, succes mi se pare ca teoria time management-ului este o gluma, un esec. Lumea e altfel decat era inainte. Daca ieri parea ca nu se intampla nimic azi parca toate fug pe langa noi fara a mai intelege ceva. Nu mai avem rabdare sa mai crestem, cei mici vor sa fie mari si cei mari vor sa fie mici. Parintii nu mai stiu de copiii lor, iar copiii nu mai au cui spune "mama" si "tata". Tinerii vor sa faca totul, sa stie totul...si, daca s-ar putea in cateva zile, ar fi si mai bine. In iubire, vor sa aiba totul de la inceput si nu mai au rabdare sa construiasca, sa parcurga etapele de mult timp stabilite ale drumului si pierd astfel un univers de emotii, de gesturi cu insemnamant. Nu mai avem timp sa citim, sa invatam, sa daruim un zambet celor de langa noi, nu mai avem timp pentru ceilalti desi spunem ca-i iubim. Ne satisfacem nevoi pe care ni le cream singuri. Si atunci, pentru ce mai avem timp? Nu vi se pare ca ne scapa esentialul? Si nu vorbesc de Dumnezeu ci de ceea ce cred eu ca e important in viata: sa facem un bine in fiecare zi, sa-i iubim pe cei din jur cu greselile si defectele lor, sa fim fericiti cu ceea ce suntem si multe altele care nu trebuie ci merita sa le faci in fiecare zi.

Viata e o cursa intr-un parc de distractii! Si il las pe autorul acestor cuvinte, Bill Hicks, sa spuna mai bine:



5 comentarii:

  1. realitatea din pacate e cruda si trebuie sa-ti dau dreptate....trecem prin viata fara sa ne dam seama de asta. Suntem prea preocupati sa ajungem cineva, sa avem o stare financiara buna, sa facem "sa ne fie bine" si neglijam toate celelalte lucruri gen prieteni, relatii de familie, bucurii.

    Suntem prea grabiti sa crestem mari, prea grabiti sa ajungem sus pe scara ierarhica, prea grabiti sa fim atenti la cei din jur...si asa mai departe.

    Nu cred ca tine insa de "time management" prost efectuat, ci mai degraba de o lipsa a valorilor reale, adica de "soul management" cum scii in titlu. Omul modern din Romania zilei de azi nu isi ghideaza viata dupa valori morale sanatoase ci dupa valori materiale.

    Intrebarea mea e urmatoarea Rares: ce e de facut pentru a iesi din acest stadiu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Era pe ideea ca time management-ul e folosit pentru a-ti organiza toate activitatile pe plan profesional. De aceea si antiteza time management vs. soul management.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am inteles ideea...stai calm. Dar intrebarea pe care am formulat-o ramane.

    RăspundețiȘtergere
  4. esti pregatit sa le acorzi urmasilor tai educatia necesara?

    esti pregatit sa ii stimulezi mental in asa fel incat sa fie viabili? Asa incat sa ignore "obstacolele" ridicate de ignoranta si rea vointa?

    RăspundețiȘtergere